BC Tartu… Ülikool?

Tartu korvpallis on sel aastal olnud segased lood, võib liialdamata öelda küll. Selleks, et algava hooaja asjus veidi selgust tuua – mis Tartu korvpallis täpselt toimub, mis nime all meeskonnad mängivad ja mis asi on BC Tartu – sai aru päritud korvpallidivisjoni direktori kohusetäitjalt Ivo Hundilt.

Täismahus intervjuud tasub otsida ajakirja Basketball viimati ilmunud numbrist (august/EM-i eri).

Mis siis Postimehega täpselt juhtus?

Kogu nimemuutuse taust on selline, et saime juba 2015. aasta lõpus Sakult signaale, et nad tahavad oma olemasoleva sponsorlepingu plaanitust aasta varem lõpetada. Nad soovisid jätkata küll sponsorina, aga väiksemas mahus ja mitte enam Rocki nime alt.

Iseenesest see variant, kus saime Eesti Meediaga kaubale, et Rocki asemele tuleb kohe Postimees, oli tegelikult meie jaoks päris hea. Lihtsalt Rocki kadumise korral oleks ilmselt tekkinud rohkem segadust ja küsimusi.

Mis Postimehega asja keerulisemaks tegi, oli see, et uudis öeldi välja enne, kui me olime omavahel lõplikult detailides kokkuleppele saanud. Meie nägemused sellest, mida sponsorleping täpselt sisaldab ja tähendab, läksid aga veidi lahku. Tahtsime, et meie korvpallisüsteemile, meie divisjonile TÜ Akadeemilises Spordiklubis, tekiks oma nägu. Panime sihiks, et see peaks olema seotud end üle 15 aasta hästi õigustanud „vanaga“ nii vaimsuse kui ka visuaali poolest, tahtsime jääda värvidelt must-valgeks ja hoida jätkuvalt sellist meelsust, mida Rocki-temaatika ja Tartu korvpalliga üldiseltki seostati – jõulisus, energilisus, ambitsioonikus.

Hakkasime selles suunas töötama ja panime koos ekspertidega paika brändistrateegia ja väärtused. Et Tartu on see kõiki ühendav nimetus – Tartu Ülikool, Tartu linn ja Tartu korvpall – tekkiski kaubamärk BC Tartu. Tahtsime, et korvpallikool ei oleks nii sõltuv esindusmeeskonna nimisponsorist ja et iga suurema toetaja vahetusega ei peaks kogu süsteemi muutma. BC Tartu  kaubamärgiga saavad nii korvpallikool kui lisanduvad programmid lasteaedades ja koolides ühe kindla aluse ja sellesse sobitub ka esindusmeeskond.

Pakkusimegi Postimehele sellise omapoolse lahenduse välja, kuid nende nägemus oli nii mõnegi asja osas pisut teistmoodi. Lõpuks tekkiski olukord, kus meie arvates konstruktiivselt kulgenud läbirääkimised nende initsiatiivil ootamatult katkesid. Ei olnud erilist etteteatamist ega argumenteerimist, mis põhjusel siis täpselt.

Suured tänud kindlasti Sakule Rockiga ühiselt käidud teekonna eest – see ei ole ka sugugi tavaline, et nii kaua üks nimisponsorluse programm kestab. See aga tingiski juba olukorra, kus inimestel hakkas meelest ära minema, et Rock oli tegelikult müüdud nimi, eraldi kaubamärk. Kuna ta ka olemuslikult sobib nii hästi, et Rockist paremat nime on keeruline välja mõelda, siis võiski jääda mulje, et Rock on klubi nimi, nagu NBA-s on Utah Jazz. Reaalsus oli aga see, et kui Saku ühel hetkel ütles, et nad ei soovi enam Rockiga edasi minna, siis ei jäänud meile midagi alles. Bändina olime me sisuliselt täiesti kadunud.

Mingisuguse kogemuse andis sellest juba 2011. aasta, mil esindusmeeskond mängis samuti Tartu Ülikooli nime all, aga toona me endale oma brändi ei kujundanudki, kasutasimegi Ülikooli logosid ja läksime ka värviskeemilt sini-valgeks. Seal oli lisaks mitmete muude asjade kokkulangevus, koomale tõmbamine eelarves ja eurosarjast loobumine, ning kokkuvõttes oli see komplekt kaunis kahvatu.

Tahtsime nüüdse nimisponsori vahetusega mitu asja korraga teha ja hakata töötama selles suunas, et kogu meie süsteemil oleks oma nägu. Praegune olukord loobki võimaluse BC Tartu märki ja olemust laiemalt tutvustama hakata. Õnneks säilitame küllaltki palju oma mustvalget visuaali, lisasime juurde ka aktsendiks kuldkollast värvi.

Väljanägemine võib olla küll uus, aga kindlasti on asja juures ikka sama vaim. Tartu vaim on teadupärast selline eriline nähtus, mis umbes kümnel otsustaval kodumängul hooaja peale on ka saalis selgelt tuntav – loodetavasti see kuulub ka tulevikus meie korvpalli juurde ja neid mänge tuleb hooaja lõikes veelgi juurde.

Kas Saku põhjendas ka, miks nad ei soovinud Rocki kaubamärgiga korvpalli juures jätkata?

See oli nende äriline valik, mida väga pikalt ei põhjendatud. Kindlasti on see mingil määral seotud Rocki brändi elueaga ja õlleturu muutustega. Siiski ei tasu siinkohal unustada, et Saku jätkab meie toetamist ja selles mõttes ei ole midagi katki. Toetamisel lähtutakse ikka oma äristrateegiast ja võimalustest. Kui see ühel hetkel enam ei toimi, tuleb asjad ümber vaadata.

Sakule peab tänusõnad ütlema mitte ainult tehtu eest, aga ka selles mõttes, et nad andsid ikkagi piisavalt varakult teada oma soovist nimisponsorlus lõpetada. Kui oleksime sellest näiteks alles suvel aimu saanud, oleks üleminek olnud hulga keerulisem. Praegune ajastus andis aega atra seada ja tegeleda uute läbimõeldud lahenduste leidmisega.

Mõnes mõttes on muidugi kahju, et me Rocki nime all jätkata ei saanud, aga teistpidi on Sakul Rock Basketballi kaubamärgi omanikuna alati olnud oma nägemus, omad soovid ja tahtmised. Kokkuvõttes on praegune lahendus küllaltki hea. Säilinud on seos vanaga, kuid jätab võimalused ka tuleviku osas. Ka see, et meil tekib oma korvpallisüsteemile oma konkreetne „perekonnanimi“, annab meie tegemistele omajagu stabiilsust ja kindlust.

Esindusmeeskond on siis seega Tartu Ülikool ja University of Tartu ning BC Tartu on kõik muu?

Jah. Noortemeeskondade nimes hakkab BC Tartu sees olema, kuid täpne kombinatsioon ei ole veel teada. Varasemalt olid nad Salva/Rockid, kas nüüd on siis BC Tartu/Salva, on veel täpsustamisel. Nimisponsori otsingu osas veel nii palju, et ehkki algavaks hooajaks ei ole see enam teema, siis pikemas perspektiivis loob BC Tartu kaubamärk uusi võimalusi. Kui leidub ettevõte, kes vähemalt viieaastase perspektiiviga on nõus nimisponsori mahus toetajaks asuma ja sealt oma äristrateegiale vastavalt kasu saaks, siis kindlasti oleme avatud läbirääkimistele.

Kas ühe nimisponsori puudumine mõjutab ka tulevase hooaja eelarvet ja mil määral?

Kindlasti peame oma eelarvenumbrid üle vaatama ja veidi koomale tõmbama, kuid loodetavasti ei mõjuta see meeskonna taset drastiliselt. See vahe muutub väiksemaks ka tänu sellele, et Saku jätkab siiski suursponsorina. Loomulikult tegeleme ka sellega, et teisi samas mahus toetajaid juurde leida, kuid tõsi ta on, et eelarve osas ei hetkel nende summadega siiski arvestada, mis eelmisel hooajal olid.

Aga päris nii karmilt ei saa ka öelda, et säästuhooaeg?

Ei, säästuhooajast kindlasti rääkida ei saa. Me mängime ju eurosarja, meil on satsi tulemas mitmed välismaalased. Pigem vaatame, kuidas me olemasolevate ressursside võimalikult hea kasutamisega saaksime hea tulemuse.

Euroopa kontekstis pole see sugugi lihtne ülesanne, sest kuigi Eesti mõistes on meie eelarve suur, siis ükskõik kas FIBA Europe Cup või Meistrite Liiga raamides ei ole meie pakutavad palganumbrid mängijatele just liiga atraktiivsed. Teatud kontekstis on kõigi Eesti klubide iga hooaeg säästuhooaeg.  Meile mängima tuleku põhjused on mujal – on stabiilne organisatsioon, kus mängijad saavad olla kindlad, et nad tulevad heasse keskkonda, nende ees olevad kohustused, sh rahalised, täidetakse, neil on suurepärased treening- ja võistlustingimused.

Eks ka meie sarjade valik on siinkohal teadlik. Eurosari on ka mängijatele enda näitamise koht ja see on kahtlemata üks põhjus, miks siia tullakse. Kohalikelegi mängijatele annab see hea variandi võrrelda enda taset Euroopa teiste satsidega. Tihtipeale tulebki tunnistada, et teised on suuremad ja tugevamad, aga eks hooaeg näitab, kuidas meil nüüd minema hakkab.

No Comments

Comments are closed.